Norwegian Cruise Line to amerykańska linia wycieczkowa, która została założona w Norwegii w 1966 stąd nawiązanie do tego kraju w nazwie. Chociaż sama linia jako 3 największy armator rejsów wycieczkowych na świecie oferuje znacznie więcej tras niż tylko fiordy norweskie. Statki armatora są obecne na Karaiabach, wód wokół Alaski, Dalekiej Japonii, Indii i oczywiście w basenie Morza Śródziemnego? Norwegian Cruise Line to także pierszwa linia, która wprowadziła szerego innowacji w branzy rejsowej. Posiada prywatne wyspy, które można zwiedzać wyłącznie dzięki resojm z ncl, jak również jako pierwsza wprowadziła pakiet rejs plus lot.
Najbardziej znana ze swojej koncepcji tzw. Freestyle Cruising czyli "swobodnego rejsowania" z serwisem restauracyjnym o dowolnej porze. Goście mają możliwość korzystania z w dowolnym momencie z 5 wliczonych w cenę restauracji. Dodatkowe pakiety takie jak Free at See, który oprócz pakietu napojów dają możliwość skorzystania z 2 posiłków w restauracjach specjalnych, których jest na statku aż 7 m. in. japońska Teppanyaki lub Sushi, meksykańska Los Lobos, włoska La Cucina, czy francuska Le Bistro.
Nasz Zespół wybrał się do Gdyni aby zobaczyć jedną z mniejszych jednostek armatora Norwegian Dawn . W tym miejscu należy podkreślić że NCL co dwa lata poddaje renowacji swoje statki, dzięki temu wnętrza statku pozostają zawsze na czasie aby móc cieszyć rejsowiczki i rejsowiczów.
Norwegian Dawn to kamerlany statek mogący pomieścić 2200 pasażerów oferujący mnóstwo atrakcji dla osób dorosłych oraz dzieci, w tym baseny i jacuzzi, teatr, kasyno, boisko sporotowe, tor biegowy, mini-golf, rozbudowana strefa SPA, bary i restauracje oraz Kluby dla najmłodszych (dzieci do 3 roku życia, od 2 do 12 roku życia) oraz dla nastolatków
Statek można zobaczyć na trasach Bliskiego Wschodu, Afryki Południowej, na wodach Atlantyku i Bałtyku w Europie Północnej, jak również Morza Śródziemnego na południu z Adriatykiem włącznie.
Rejsy armatora są droższe aniżeli inne popularne linie rejsowe typu Costa i MSC. Ma na to wpływ podwyższony poziom usług i znacznie trudniej dostępne trasy dla linii wycieczkowych. Ceny zaczynają się od 3 000 zł za tygodniowy rejs z dojazdem własnym. Armatora proponuje również pakiety z lotem i transferem z Polski do portu, wtedy cena rośnie wykładniczo powiększona o cenę biletu lotniczego. Na rynku znajdziemy również rejsy z polskim pilotem.